Wstawianie i usuwanie komórek, kolumn lub wierszy
Plik do ćwiczeń
Pracując z arkuszem kalkulacyjnym niejednokrotnie konieczne będzie wprowadzenie zmian w układzie arkusza. Może się okazać, że zaistnieje potrzeba wstawienia lub usunięcia niektórych komórek lub nawet całych wierszy czy też kolumn. Excel pozwala na przeprowadzanie tego typu operacji. Możliwe jest przesuwanie pojedynczych komórek lub zakresów komórek w górę, w dół, w prawo lub w lewo. Można również, w razie potrzeby, dodawać lub usuwać kolumny i wiersze.
Wstawianie komórek
Pobierz i otwórz plik do ćwiczeń.
1. Kliknij miejsce, w którym chcesz wstawić nową komórkę. Jeśli chcesz wstawić kilka komórek, to zaznacz tyle komórek, ile zamierzasz wstawić.
2. W karcie NARZĘDZIA GŁÓWNE, w grupie Komórki kliknij strzałkę znajdującą się poniżej (lub obok) polecenia Wstaw. Na ekranie pojawi się menu.
3. Wybierz polecenie Wstaw komórki. Na ekranie pojawi się okno dialogowe.
4. Zaznacz kierunek, w którym mają być przesunięte pozostałe komórki
5. Zatwierdź przyciskiem OK.
Excel przesunie zaznaczoną ilość komórek
Usuwanie komórek
Pobierz i otwórz plik do ćwiczeń.
1. Kliknij miejsce, w którym chcesz usunąć komórkę. Jeśli chcesz usunąć kilka komórek, to zaznacz tyle komórek, ile zamierzasz usunąć.
2. W karcie NARZĘDZIA GŁÓWNE, w grupie Komórki kliknij strzałkę znajdującą się poniżej (lub obok) polecenia Usuń. Na ekranie pojawi się menu.
3. Wybierz polecenie Usuń komórki. Na ekranie pojawi się okno dialogowe.
4. Zaznacz kierunek, w którym mają być przesunięte pozostałe komórki
5. Zatwierdź przyciskiem OK.
Excel przesunie zaznaczoną ilość komórek
Wstawianie kolumn i wierszy
Pobierz i otwórz plik do ćwiczeń.
1. Zaznacz wiersze lub kolumny, przed którymi chcesz wstawić nowe wiersze lub kolumny.
2. W karcie NARZĘDZIA GŁÓWNE, w grupie Komórki kliknij polecenie Wstaw.
Excel wstawi odpowiednią (wskazywaną) ilość wierszy – w naszym przypadku to 2 wiersze.
Usuwanie kolumn i wierszy
Pobierz i otwórz plik do ćwiczeń.
1. Zaznacz wiersze lub kolumny, które zamierzasz usunąć.
2. W karcie NARZĘDZIA GŁÓWNE, w grupie Komórki kliknij polecenie Usuń.
Excel usunie zaznaczone wiersze.
Identycznie należy postępować, gdy chce się dodawać lub usuwać kolumny.